Sidor

måndag 13 februari 2012

Nötkolarutor

Helgen har spenderats med underbart sällskap i Halmstad och det ingick både konsert, god mat och Ullared. Men nu är jag hemma och tröttare än var jag var innan, men vad kul vi hade!


Innan jag drog till Halmstad blev det dock kakor bakade, och inte vilka kakor som helst, utan de godaste kakor jag någonsin bakat tror jag! Knappt så att man kan kalla dem kakor, snarare små bakelser eller något.


Hör här, först en chokladbotten med massor med kakao, sedan rostade hasselnötter (vilken skillnad det gör att rosta dem!), kolakräm och ett lager choklad högst upp. Kan det ens bli bättre?


Se själva! Man kan inte sluta äta dem! Receptet är från Mia Öhrn, alltid lika goda kakor från henne!

10 kommentarer:

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Wooho vilka godingar! Livsfarliga och dom måste bakas:)

Anonym sa...

OCh du tog inte med några! SÅ sugen nu ju! haha

Linnéa

Helena, Craft and Creativity sa...

Oj, hur gott såg inte det där ut?!? :) Mums! Mia gör alltid så bra recept.

felicia sa...

Oj det såg jätte mumsigt ut! Aldrig smakat något liknande, spännande!

Emma Prené sa...

Ann-Sofi, du måste bara prova!

Linnéa, det betyder att jag får baka nya till dig :)

Helena, visst gör hon? Man kan alltid lita på dem :)

Felicia, prova dem, du kommer inte att ångra dig!

Anna Percan sa...

De ser supersmarriga ut Emma, finns receptet på internet? Kram Anna

Emma Prené sa...

Anna, gå in här: http://miaohrn.wordpress.com/recept/ och så finns de längst ner! Lycka till :)

Anna sa...

Tack, det ska testas :D

Kajsa sa...

De ser fantastiskt goda ut!

Loppanpoppan sa...

Blev så sugen när jag såg dina smaskiga bakverk att jag bara var tvungen att prova. Farligt goda! Tack för inspirationen :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...