Sidor

fredag 3 augusti 2012

Blomflugor

Drabbas du också av irriterande äckliga blomflugor så här på sommaren? Man kanske inte kan kalla det rötmånad med allt regn, men blomflugor är det ändå fullt av i köket. Därför ska jag nu förtälja hur man gör en trevlig liten cocktail till dem!


Ta ett eller flera glas och häll i lite socker. Sedan några droppar diskmedel och sist en slurk vitt vin, och blanda lite. Ställ sedan glaset/glasen på strategiska platser och vänta. Såhär ser det ut någon dag efter, just den här stod i skåpet under vasken!


5 kommentarer:

meatballandsaltedcod sa...

Vilka fina husmorstips! Håller på att torka äpplen enligt dina instruktioner nu./Ingrid

Eva sa...

Ojojoj, där var en och annan på lyset. Bra att veta vad man ska göra åt dom! :-)

Fröken Luisa sa...

Åhh tack för tipset, jag har varit så irriterad på småflugorna!

Carrå Åsgård sa...

Åh så mysigt, flugorna får bada :) Jag hade detta problem innan och jag blandade också en liten drink till mina oönskade vänner men då hade jag vinäger och diskmedel och en liten skvätt ättika. Det luktade ju inte jordgubbe precis, men det funkade :)

Barbro, Sofie och Karin sa...

Hemska flugor!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...