Sidor

torsdag 19 april 2012

Unicorn Poop Cookies

Titta vad jag hittade utanför huset i morse! I regnbågens alla färger och glittrigt, vad kan det vara? Nämen, kan det vara så att en flock enhörningar har kommit förbi under natten?!


Bajskorvarna kanske ser ut som leklera, men har en härlig vaniljsmak med smörton. Undrar vad enhörningar äter egentligen?


Om man inte bor nära ett enhörningsstråk så kan man baka egna kakor som smakar lika gott som bajset man kan hitta: 200 gram smör, 100 gram socker, 300 gram mjöl och vaniljsocker. Ös på med karamellfärger och efter 10 minuter i ugnen på 200 grader så kan man dekorera dem med glitter (finns på ICA faktiskt!) och strössel.


Det här blir mitt bidrag till Månadens sötsak med tema sagolikt.

9 kommentarer:

Emilia sa...

Hihi, de var ju jätteroliga! Så fina de blev med alla färger!

bakaoannat sa...

nej så fina :) och kreativt :)

Sandra sa...

Hehe! Härligt!

Emma H sa...

Haha, underbara! =D Den idén ska jag nog sno till något barnkalas framöver känner jag.

Me And My Sweets sa...

Hej!

Jag har precis startat "My Sweet Party" och skulle gärna vilja att du delatar med ett bidrag. Månadens tema är choklad. Kika in på min blogg för mer detaljer

http://meandmysweets.blogspot.co.uk/2012...olate-cake-love.html

Johanna

Anna, Enkoppte.nu sa...

Nämen! Underbara! Jag var bara tvungen att dela dem på Enkoppte.nu:s Facebooksida :)

En undran: har du gjort flera separata degstänger i olika färger och sedan tvinnat ihop dem?

Allt gott!
Anna, Enkoppte.nu

Emma Prené sa...

Vad kul att ni gillar dem :)
Anna, man gör en liten korv av varje färg som man lägger ihop så man kan göra en lång korv med alla färger. Tack för att du delar :)

Anonym sa...

Sjuka jävel!!
-MVH Dag Sundström
RL11 Campus Väst (Lysekil)

Grinnie Le Fool ♥♠ sa...

Hej nyfiken på hue många det blur på ett ungefär om man gör den i den storleken du gjorde? tack på förhand , Alexandra

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...