Sidor

torsdag 7 juni 2012

Schlagerbakelse

Tro inte jag har slutat baka bara för att jag inte uppdaterar så ofta, jag är mest dålig på att fota när jag grejar i köket... Häromveckan var det Eurovision och ett gäng skulle komma hem till mig och titta. Då behövdes det definitivt en schlagerbakelse. Jag har sett folk göra så fina rulltårtor med mönster, så det provade jag, inte så himla klurigt faktiskt.



Det man gör är att man tar någon matsked av smeten, färgar den och spritsar ut i fint mönster. Jag hällde i lite extra potatismjöl i den färgade smeten så den inte skulle flyta ut lika mycket. Sedan lät jag mönstret grädda i någon minut innan jag hällde på resten av smeten.



Inuti blev det råröda hallon med vit choklad och en klick daimfluff uppepå. Så smarrigt och Eurovision gick ju bra :)

3 kommentarer:

Johanna sa...

Men vad fiffigt!! Det måste jag prova någon dag! :D

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Sjukt snygg och sjukt god! Som vanligt :D Kul med ett inlägg från dig <3

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Oj så fint!!! Vilket jobb du har lagt ner. Kul att du är tillbaka och inspirerar! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...