Sidor

lördag 4 juni 2011

Tårtor del 2

Här kommer några fler tårtor!


Min 20de födelsedag firades med en cupcaketårta! Jag har för mig att jag gjorde rulltårtebottnar, som då inte rullades ihop och sedan hade jag nog vaniljkräm och något annat inuti och frosting uppepå men marispan som muffinsform. Självklart massor av strössel och ett rött värmeljus fick tjäna både körsbär och födelsedagsljus.


Den senaste födelsedagen fick en lite mer vanlig tårta och allt hemmabakat. Första gången jag provade på att göra egen MMF, den blev nog lite för gummiaktig. Inuti hade jag hallon, dulche de leche och nougatfluff. Sedan MMFen på då och dekorerat lite med choklad och blåa pärlor. Kombinationen blev väldigt god, även om det var lite mycket nougatfluff. Ännu godare var den dagen efter förstås!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...