Sidor

måndag 6 februari 2012

Chokladmousse

Hur många av er såg Melodifestivalen i lördags? Själv såg jag ju den från första raden, precis vid scenen. Hur kul som helst! Alla låtar var bra när man satt där och jag blev nog mer starstruck av programledarna än av alla artister. Sådan bra kombination! Kanske ska sy mig Sarah Dawn Finers klänning?




Innan mello så var mamma pappa och syster hos mig och vi åt mat och självklart lite efterrätt. Enkelt och gott blev det med chokaldmousse! Ärligt talat så har jag nog aldrig gjort chokladmousse förut, väldigt underligt så smarrigt som det är!


Smält 100 gram choklad, låt svalna och rör i två äggulor. Vispa 2,5 dl grädde och rör i. Häll i söta koppar och ställ kallt tills ni ätit upp och sen servera!

8 kommentarer:

Anna sa...

Ooh, låter ju supergott - och superenkelt! Ska helt klart testa det, lär gå fint med ett mörkt oolongte med några tinade svarta vinbär i :)
Ha en skön kväll!

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Gud vad kul att se melodifestivalen live:) Finklädd var du också! Så himla fin topp!

Pralin från matmedmera sa...

Vad kul för dig.O missar även i Göteborg då är jag bortrest, men efterrätt missar jag inte

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Mums, jag ÄLSKAR hemgjord chokladmousse, det funkar bra hemma också där pappa faktiskt kan äta den om chokladen är tillräckligt mörk (du vet, petiga LCHFare) ;) Jag måste höra ALLT om melodifestivalen! Speciellt eftersom du fått se fantastiska Loreen live <3

Emma Prené sa...

Mmm, det måste passa bra ihop!

Emma Prené sa...

Det var verkligen superkul! Tack :)

Emma Prené sa...

Tusan, men nästa år satsar jag på Globen :) Efterrätt går bara inte att missa!

Emma Prené sa...

Det betyder ju att chokladmousse är nyttigt, eller hur? :) Loreen, så bäst, de behöver inte ha resten av deltävlingarna!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...