Sidor

söndag 18 mars 2012

Husmorstips - teakmöbler

Mitt uppe i vårstädningen? Tvättat, skurat och dammat? Har du vid dammtorkningen hittat fula och tråkiga skrapmärken på dina fina gamla teakmöbler? Då ska du höra här!


Har stringhyllan skrap efter en plåtburk eller telefonbordet vattenfläckar från en vas? Bokhyllan helt repig efter flytten? Leta då fram några Juglans regiavalnötter! Pilla bort det tunna skalet och stryk nöten mot märkerna.


Se så fint det blir, som nytt! Snabbt och enkelt, och framförallt - billigt! Vill du ha det fint hemma - lita på Husmor Emma!





8 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Haha, du kan allt du Emma! Både routers och teakmöbler! Nästa gång jag har ett problem - vad det än må vara - så ringer jag dig :D

aliciasivert sa...

Wow, det är knappt man tror det är på riktigt. Tack för tipset! Det ska prövas (och misslyckas det finns det ju som tur är mycket charm i repor och avtryck också).

Emman sa...

Bästa tipset! Ska genast användas på både köksbord och bokhylla. Tack!

felicia sa...

Men tusen tack för bästa tipset! Det här ska jag genast ta mig en närmare titt på!

Emma - Husmor Emma sa...

Det funkar förvånansvärt bra! Som magi :)

Carrå Åsgård sa...

Det här tipset var jätte bra! Har lite märken på mitt vardagsrumsbord som jag försökt få bort, ska absolut testa detta när jag kommer hem :)

Emelie sa...

Vilken fantastiskt fin blogg du har! :)

Karoline sa...

WOW!!!! funkar verkligen detta!?!?! Måste genast prova. Tack för tipset och en fin blogg :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...