Sidor

tisdag 22 februari 2011

Blondies med valnötter och choklad

Då provar jag för första gången på att göra Blondies! Det är som blonda brownies, alltså utan kakao. Receptet tog jag härifrån. Farinsocker ger sådan god kolasmak, så detta blev nog den smaskigaste smeten jag någonsin har smakat. Man måste smaka smeten, annars räknas det inte att man har bakat!


Jag hade dock ingen mörk choklad hemma så jag slängde i några stackars valnötter, lite vit choklad och några överblivna chokladpluppar.


Även slutresultatet blev himla gott! Sådär sega och saftiga, mums!



1 kommentar:

Alexandra sa...

oh, det ser fantastiskt gott ut! Har heller aldrig provat att göra blondies, men jag vet inte varför, det verkar smaskigt. Älskar dina bilder, jag har fortfarande lite att lära ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...