Sidor

onsdag 23 februari 2011

Halv åtta hos Husmor Emma


Ingen kan ju ha undgått detta underbara program! Lite lagom konstiga människor med, eller de kanske mest bara verkar så konstiga med Helge Skoogs klockrena kommentarer! Ibland kan det vara lite enformigt, mer än hälften gör chokladmousse av något slag eller cheesecake till efterrätt. Många slår också till med nåt riktigt piffigt kött som huvudrätt eller konstig fisk.
Om jag hade varit med så hade jag nog gjort baconinlindande sparris på nåt gått krispigt bröd och nån lite röra uppepå. Huvudrätten hade nog varit kassler med vitlöksost eller mögelost med ris och sallad. Eller kanske kroppkakor?
Efterrätt hade varit svårare att välja... Sju sorters kakor? Min bästa äppelpaj med honung och kanel! Med min hemmagjorda kolaglass. Allt självklart snitsigt upplagt på fina tallrikar. En klar 10!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Åh, halv åtta hos mig är fantastiskt! Jag är slav under det, allt stannar upp här hemma när det börjar ;) Om jag varit lite normalare och ätit kött hade jag nog älskat din meny! Efterrätten låter ju toppen i alla fall =D

Evelin sa...

Jag kan absolut tänka mig att ställa upp på att äta det där... Det lät supergott! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...