Blanda 150 gram smör, 3 dl havregryn, 1,5 dl socker, 1,5 dl mjöl, 1 msk sirap och nästan 1 tsk bikarbonat. När det är lite blandat så kan man ha i choklad och valnötter som jag gjorde, eller russin eller
hasselnötter eller kokos eller vad man nu vill. Lite vanilj eller kanel passar också bra!
Sedan är det bara att rulla dem till bollar (de flyter ut sedan) och grädda på 175 grader i drygt 10 minuter. Man får låta dem svalna helt innan man tar loss dem, annars går de sönder och smular för mycket. Sen får man äta så många man vill!
2 kommentarer:
Älskar ju verkligen havrekakor! /linnea
Vi lyckades nog kränga alla ändå sen :) Så goda!
Skicka en kommentar