Sidor

onsdag 25 maj 2011

Loppis

Jag fullkomligt älskar gamla saker och att inhandla dem. Både i second-hand affärer, på föreningsloppisen, tradera eller veckoloppisar. Dock brukar jag få lite dåligt samvete när jag handlar för mycket, lägenheten blir inte större och var det där verkligen värt 30 kronor? Därför tänker jag alltid igenom den här checklistan när jag får lite spenderarångest.


  • Det var billigt, 10 kronor är ju ingenting för en tallrik, tänk vad den skulle kosta ny?
  • Det går till en god sak, de flesta som organiserar loppisar skänker pengarna till de bättre behövande.
  • Miljövänligt, mycket bättre än att köpa nytt.
  • Bevara det fina, om det inte varit någon som köpt det här så skulle det kanske slängas (hemska tanke!)
  • Jag blir glad, en sådant fint kakfat, passar perfekt där bredvid den röda plåtburken!
Så ut och fynda, som ni ser finns det inga nackdelar!

2 kommentarer:

Ida sa...

Jätte roligt med loppisar :D Det blir loppis i grannhuset här i sommar. och där är det gamla saker i massor!! woho. Allt från möbler, gammal symaskin som man trampar för att någon ska hända, till små saker! :D

Ja visst är den söt cykeln?? så glad att jag fick den, hihi.

Sofia Lenshof sa...

Åh, jag måste fråga! Den hyllan, är det också ett loppisfynd? Har spanat efter något liknande så länge, men folk verkar hålla hårt i dem ^^ (Nu bevarkar jag myrornas under lupp - de har en i skyltfönstret ;) )

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...