Sidor

måndag 30 maj 2011

Kladdmöffins

Min gamla vän Ida fyllde år igår och då får man ju göra sin plikt och baka lite kakor! Det blev vanliga kladdmuffins som jag tryckte ner en dumle i. Dock blev smeten inte som den brukar, kanske för att jag inte blandade med elvisp så de blev inte så kladdiga som jag ville...

Några fick punschgrädde (bara vispa lite grädde och i med punsch) och choklad uppepå och några andra vaniljkesella och några hallon. Kladdmuffins är så bra, alla gillar dem! Här är mitt recept (på ett ungefär:

2 ägg och 2 1/2 dl socker vispas ihop, helst då med elvisp. Sedan siktar man ned 4 msk kakao, lite vaniljsocker och 2 dl vetemjöl. Sedan blandar man med 100 gram smält smör och en liten klick sirap. Ner med smeten i formar och sen grädda på 200 grader i 10 minuter, men håll koll så de blir kladdiga!

1 kommentar:

Nea sa...

Tack för komplimangen! Resultatet kan verkligen variera, men som tur är har jag självfall så mitt hår ligger gärna i vågor ändå. Men det är bättre med vågor som jag själv kan kontrollera... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...