Sidor

tisdag 17 januari 2012

En kopp te tack!

Innan jul skrev jag att jag hade fått teer från enkoppte.nu, men det har inte blivit av att jag druckit dem över julen. Jag som annars brukar dricka minst någon kopp varje dag, men igår var det dags för lite temys och då blev det smakprov.


Jag fick tre téer, Oolong, Royal Yunnan och Sencha. Ett svart, ett grönt och ett halvgrönt som Oolong kallas. På de fina påsarna sitter informativa lappar om hur teet ska bryggas och på hemsidan står det fakta och vad teerna passar till. Sådant tycker jag är så bra och kul! Grönt te tycker jag är bra att dricka på kvällen, så man inte blir alltför pigg när man ska gå och lägga sig. De andra passar bra att göra egen smaksättning på eller bara dricka som de är. Alla är de ekologiska, superbra!

Här i koppen har jag Royal Yunnan. Efter som det bara smakar te så är det kul att kunna låta piffa till den med vad man själv tycker. Apelsin och kanel är ju en klassisk kombination. Det blir nästan som en liten drink!


Jag köpte även julklappar från enkoppte.nu, då fick man en teblomma! Det är en teklump som vecklar ut sig till en blomma i vattnet. Jag har varit nyfiken på sådan jättelänge så snart ska den provas, håll utkik! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...