Sidor

måndag 2 januari 2012

Husmor Emma: Emmas plåtburkar - nummer sex

Kärnkaffe är nog det som de flesta plåtburkar har innehållit. Själv har jag nog minst fem sådana, de ska också visas upp i sinom tid. Tänk vad bra om man kunde köpa saker i lösvikt och bara hälla upp i sina burkar? Det gör jag alltid ändå, och det blir så många kartonger och påsar som jag bara slänger. Det hade ju varit både miljövänligt och billigare! 


Den här röda med blommor på har lagom storlek, men jag har sett den i högre version också. Just nu förvarar den gummiband. Burken står i min bokhylla i ett uppläggningsfat som jag varken minns namnet eller märket på just nu (mina googlingskills fallerar så den som vet får gärna säga!). Böckerna i bakgrunden sammanfattar mina intressen rätt väl, en historiebok, en kokbok, Narnia och en pysselbok. 

4 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

JÄTTE söt burk! Kramkram

Pernilla -Bli min jäst sa...

Åh vad fin! Jag älskar gamla burkar, synd att de alltid är så dyra på loppisar..
Första gången jag hittade hit, fin blogg du har! :)

Evalinn sa...

Charmig! :-)

Vardaxlyx sa...

Springer in för att önska dig en helt underbar lördag =)
Kramkram söta du!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...