Sidor

lördag 7 januari 2012

Loppisfynd

Det är fortfarande lite jullov här på bloggen. Men nästa vecka åker jag hem till Växjö igen och då ska mitt kreativa år börja. Mitt nyårslöfte är att helt enkelt vara mer kreativ, istället för att fastna framför datorn så ska jag göra något vettigt istället. Baka, pyssla, sy, städa, sylta, rita eller vad som helst. Allra först ska det bli rensning och omorganisation hemma så jag vet vad jag har att pyssla med. Dessutom måste jag göra plats för alla de fina julklapparna jag har fått, det ska bli så roligt att packa upp och börja prova dem!

Än så länge är jag dock kvar i Blekinge så idag blev det en liten loppisrunda med pappa. Först bar det av till Bromölla där på auktionsverket och secondhandaffärerna avverkades. Sedan blev det Gammalstorps skola. Där fanns verkligen massor av fina saker och roliga prislappar som den kuliga gubben som har det hade skrivit. Sist blev det loppisen här hemma i Jämshög.



Den silvrige ströaren ska fyllas med kanel tänkte jag och kostade 10 kronor. Både den och Kockumsgrytan (snart blomkruka) för 30 riksdaler hittade jag i Gammalstorp. En blå tysk vas, fina gamla trådrullar och en liten ask med två säkerhetsnålar fann jag i Jämshög. "Jag finner Oscaria skodon bekvämast och bäst" står det på baksida av en liten fickspegel. Tänk om fick så fina reklamgrejer nuförtiden! Sist och minst blev den lilla nålen med en blå plaststen som kommer passa fint på vårjackan. Alla Jämsegrjerna fick jag för 10 kronor, perfekt när pappa känner ägaren och köper konstiga verktyg på samma gång :)

3 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Vad mycket fint du fyndat, då är det riktigt kul att gå på loppis, när man hittar sånt här! Ska bli toppen att få se dig i Växjö igen, jag har Emmawithdrawals här ;)

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Underbara nyårslöften! Kreativitet är så mycket bättre än att sitta framför en dumburk. Hoppas du får ett riktigt fint år! Kram

Vardaxlyx sa...

Underbara saker du har fyndat!
Kramkram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...