Sidor

måndag 25 april 2011

Kycklingklubbor



Nu är påsken snart slut, men till den årliga påskmiddagen hos farmor och farfar gjorde jag söta kycklingcakepops. Eller som min kusin sa, kycklingklubbor.



Jag använde mig av en ljus sockerkaka, vågade inte blanda i kakao ifall det skulle synas igenom det gula. Jag blandade kakan med philadelphia i mixern, sen rullade jag bollar.




Den vita chokladen färgade jag med pastafärg, näbben är gjord av strössel, fötterna likaså. Exprimenterade lite med godis för att göra vingar och tuppkam på vissa. Ögonen målade jag med lite pastafärg. Ett väldigt pillejobb, särskilt när man gör många.


Trots att vi alla ätit oss proppmätta på påskbordet så blev nästan alla kycklingarna bli uppätna.



5 kommentarer:

Mamsi sa...

Lika söta som goda!

Ida N sa...

du är ju så himla bra på sånt där Emma! ^^ blir nästan sotis, så duktig är du. fast sotis på ett bra sätt, förstås

Alexandra - kärlek på tallrik sa...

Waaaa! Vad söta! De är typ det gulligaste jag någonsin sett! Waaaa! =D

Krumelurpillret sa...

Fantastiska! Fast jag skulle nog få lite dåligt samvete att tugga på dom, stackarna

Hanna - Bakfnatt sa...

Hihi, så charmiga =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...