Studenterna här i Caen dricker allra helst Embuscade. Tydligen finns det bara här i Caen och serveras i bringare. Innehållet är en blanding av öl, vitt vin, grenadine (typ saft) och calvados. Recepten varierar lite mellan barerna. Smakar inte alltför illa, men man kan ju knappast kalla det gott.
Embuscade betyder för övrigt bakhåll, som i engelskans ambush. Kanske det beskriver hur man mår dagen efter med en sådan blandning?
2 kommentarer:
Eller så syftar det på det plötsliga rus som slår till utan förvarning efter några bringare;)
Kan ju faktiskt vara så med :D
Skicka en kommentar