Sidor

torsdag 28 april 2011

Sockerkaka

Alla bakande husmödrars bibel, grunden till världens kafferep och innehåller alla klassiker, självklart pratar jag om Sju Sorters Kakor. Den måste ju bara finnas i allas kök. Jag har en gammal version från 1946 som jag köpt för en femma på loppis. Så idag bakar jag en passande klassiker, sockerkaka.



Jag kan tycka sockerkaka är väldigt tråkigt och lite för enkelt att baka. Men jag hade glömt hur god och saftig en nybakad sockerkaka kan vara!




En del av recepten är i kaffekopp, vilket är lite gulligt tycker jag. Dock kan det vara lite svårt när det inte står några grader till ugnen, ibland står det inte ens om det ska vara hög eller låg värme.


Fick tillfälle att använda en fin form jag köpt på loppis (som det dock ska pysslas med snart) men jag måste erkänna att det var nog en av de fulaste kakorna jag bakat. Dock påverkar det ju inte smaken och det ska ändå bli andra bullar av den här kakan!

2 kommentarer:

daedal sa...

Är tanken ett par cakepops till eller? ;)

Emma Prené sa...

Faktiskt inte, du ska få se :) Och smaka!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...