Sidor

torsdag 22 september 2011

Raggmunkar

Här i Växjö har vi buddies, det innebär att jag får en eller två utbytesstudenter som jag ska ta hand om under terminen. Man ska hjälpa dem att hitta på campus, skilja på filmjölk och mjölk, lära dem fika eller vad man nu vill hitta på. Den här terminen har jag en amerikanska som liksom jag gillar att laga mat och baka, och jag tar min uppgift på allvar att lära henne den svenska kulturen! Så som rediga smålandspigor skulle göra så gjorde vi raggmunkar till middag.



Egentligen har jag nog aldrig lagat raggmunkar själv, men det var ju inte så krångligt. Till nästa gång ska jag riva finare och göra dem plattare. Riva potatis, vispa smet och steka, svårare är det ju inte! Lingon till det och godkänt av både mig och amerikanskan!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...