Sidor

söndag 11 september 2011

Blåbärspaj

Nu är jag tillbaka till Sverige och det ska återigen bli lite fart på den här bloggen! Det var lite plågsamt att missa  sommarens alla bär och jordgubbstårtor men jag fick ju iallafall lära mig att göra sockervadd på Disneyland. Nu kommer hösten och jag längtar redan efter julstöken.


Så då börjar vi med lite blåbärspaj! Tyvärr är ju då inte blåbären självplockade, mer än att jag plockade upp förpackningen ur frysdisken, men gudars så gott det blev. Enklaste, smarrigaste smulpajen uppepå, samma gamla recept. Glöm inte sockra bären och blanda i lite potatismjöl så blir inte bären så rinniga. Kan vara gott att krydda med lite vanilj. Smaskens!








1 kommentar:

Sandra sa...

sv: hahaha TACK :D Du var himla skojig själv :) Riktigt kul att alla verkligen hade klätt ut sig med :)

När har du tänkt bjuda på allt läckert du gör då? ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...