Sidor

fredag 23 december 2011

Årets tryffel

Dan före dopparedan! Hoppas ni inte stressar ihjäl er såhär dagen innan jul, ta det lite lugnt och ät en pepparkaka också :) Fast själv har jag en del kvar att baka och fixa. Men ikväll blir det uppesittarmys med familjen och så ska vi klä julgranen och provsmaka godis.


Tryffel är alltid en höjdare på gottebordet. Enkelt att göra och kan smaksättas med vad man vill. Man brukar väl rulla dem till bollar men jag orkade inte riktigt det utan bara spritsade ut dem i formar. Grunden är 1 dl grädde till 200 gram choklad. De med pepparkakssmul över är mjölkchoklad med kanel.


De mörka med pudrad kakao är whiskeytryffel. Jag är inget fan av whiskey själv så jag tyckte de blev lite för starka (hällde helt enkelt i för mycket whiskey...) men jag tror de kommer att uppskattas av andra i släkten!

1 kommentar:

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Hoppas d får en riktigt härlig och fin jul! Stor kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...