Sidor

torsdag 8 december 2011

Hasselnötspraliner

Jag tyckte det behövdes lite praliner till kalaset! Så jag hittade på dessa, lagom avancerade små praliner. De blev inte så glansiga och fina som jag önskade, den som vet hur man får det får gärna höra av sig. 


Receptet är väldigt enkelt, jag smälte ett litet paket nougat med lite choklad och en skvätt grädde. Lägg en hasselnöt i varje tryffelform och spritsa sedan nougatchokladen lite fint så hasselnöten täcks. Dekorera lite om man vill och så plötsligt har du ett gäng söta praliner!


8 kommentarer:

Wickan sa...

Borde inte det funka som när man blankar av en sås, man tillsätter ju bara lite kallt smör och så blir det blankt och fint :)

Vardaxlyx sa...

Hej söta du! Dem blev ju jätte fina men för att få dem blankare så kan du vispa med en elvisp i några min så får du dem fluffiga och blankare.
Kramkram

Evalinn sa...

Åh vad söta, den lilla pärlan är verkligen pricken över i! :-)

Emma Prené sa...

Tack för tipsen, ska prova båda nästa gång tror jag :)

A sa...

De låter ljuvliga i smaken, blir nyfiken på om de blev fasta eller lite rinniga?

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

De var jättegoda, som allt annat på kalasbordet ;)

sabina sa...

ser goda ut!

kolla gärna in min blogg om tårtor, cupcakes o annat smått och gott!

Emma Prené sa...

A, efter en stund i kylskåpet är de som nougatkonstistens ungefär, supergott!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...