Sidor

fredag 9 december 2011

Pepparkakscupcakes

Inte bara vid denna tiden på året, så älskar jag allt som smakar pepparkaka. Kryddorna som luktar så gott och som man egentligen kan smaksätta lite av varje med. Till kalaset gjorde jag muffins av receptet till mjuk pepparkaka. För att göra de till det där lilla extra blev det  färskostfrosting uppepå. Den smaken passar verkligen superbra till pepparkakor. Kanske man skulle försöka sig på en mögelostfrosting, det är ju populärt med det till pepparkakor?



Receptet på frostingen är 50 gram mjukt smör, 75 gram färskost, 2 dl florsocker och vanilj. Se till så att smöret är riktigt mjukt, vispa gärna det med elvisp och sedan i med färskost och sist florsockret och vaniljen. Annars kan det bli lite klumpigt, vilket är svårt att få bort om man redan blandat i resten. Spritselisprits och lite flaggor för kalas eller lite rödgrönt strössel för mer julig look. 


5 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Hej! Mögelostfrosting lät ju inte helt fel. Testa vetja =)
Cuppisen ser fantastisk ut!
Önskar dig en trevlig fredag!

KRAM

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Du, jag hade bara tänkt smaka dessa eftersom jag vräkt i mig tårta och jag vet inte allt innan, men det blev att jag åt precis hela, det gick liksom inte att sluta efter att man tagit en tugga <3

Frostrosor sa...

Det där med klumpar i frostingen har man ju varit med om några gånger. Inte lätt att spritsa då inte! Vad fint du har dekorerat dina muffins!

Emma Prené sa...

Vardagslyx, får nog bli det, har någon liten muffins kvar hemma..

Alex, jag vet att du itne kan motstå mina kakor ;)

Frostrosor, så tråkigt när frostingen inte blir som man vill!

Evalinn sa...

Smarriga! :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...