Sidor

måndag 19 december 2011

Kalasmat

Det har varit besöksrekord här på bloggen, hej till alla nya läsare! Så roligt! Kom på att jag helt har glömt bort att visa vad jag bjöd på när släkten kom på födelsedagskalas. 

Maten blev pannkaksrullar. Superenkel grej att göra när man ska laga mat till många. Gör en helt vanlig ugnspannkaka (3 ägg, 3 dl mjöl, 6 dl mjölk). Stek köttfärs med de grönsaker som passar, jag hade lite zucchini, lök, tomat, champinjoner och morot. Fyll den färdiga ugnspannkakan med köttfärsen och rulla ihop. Servera med sallad och sås och lite gott bröd. Vi var väl 15 vuxna och jag gjorde fyra pannkaksrullar vilket räckte lagom. Tyvärr blev det ingen bättre bild, jag var sjukt hungrig efter att ha stått i köket hela dagen. 



Till efterrätt blev det brownies med ett lager dulce de leche och ett lager chokladfudge. Väldigt mäktiga ska tilläggas, jag skar nog lite stora bitar. Men sjukt gott och med lite grädde på blir det hur festligt som helst. 


2 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Ser ljuvligt gott ut! Kul när många hittar till bloggen! STORT grattis =) Kramkram

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Vilken kul grej pannkaksrullar. Jättesmart! grattis till alla nya läsare:) Det är roligt när kurvan går uppåt:) ha en underbar vecka. kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...