Sidor

söndag 4 december 2011

Kolla kolan!

Andra advent idag! Nästa vecka fyller jag år så jag har hållt på idag med att förbereda mitt kafferep. Men det börjar ju ändå minsann dra ihop sig till jul. En julklapp är klar och pyntat och fint är det här hemma! Man kan ju säga att det suger i pysseltarmen och jag längtar tills jag kan slå in resten av julklapparna. Den bästa julklappen är förstås hemmagjord, till exempel lite kola. Vik en fin påse av juligt papper och fyll på med vad som önskas.





I den här påsen blev det enkel fem-minuters-kola. Det var mitt favoritrecept i en bok jag hade om godsaker. 100 gram smör, 2 dl socker, 2 msk kakao, 4 msk mjöl och 1 dl sirap kokas ihop i en gryta. Håll koll och gör kulprovet! Häll ut på bakplåtspapper, låt stelna, skär och slå in i smörpapper. Så fint!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har det nog blivit något knas i receptet. Socker nämns två gånger?

Vardaxlyx sa...

Mumma med kola =)
Kramkram!

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Jag måste säga detta igen - jag ÄLSKAR din design! Det är hur snyggt som helst härinne :D Kola låter toppen, och så ser jag pepparkakor också - mums, mums <3 Bara två dagar kvar till stora dagen :D

Evalinn sa...

Superfint!

magda sa...

5-minuterskolan, å vilka kära minnen! :) finfint du.
så vill jag bara tipsa alla barnkära med bloggar om detta: http://unicef.se/sprid-budskapet/blogga-och-radda-barns-liv-i-jul. kortfattat; blogga och ge därmed också 6 påsar nötkräm. God juletid allihop!

Emma Prené sa...

Anonym, har fixat det :)

Vardagslyx, visst är det gott!

Alex, du har då inte höga krav på design ;) Har önskat mig en blogdesign av min syster i present, får se hur det blir med det...

Evalinn, tack!

Magda, supergrej och försöker sprida vidare! :)

Magda sa...

javisst är det :) tack att du sprider vidare... många bäckar små

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...