Sidor

onsdag 14 december 2011

Emmas plåtburkar - nummer fem

Eftersom jag bara ligger i sängen och är sjuk så blir det inget bakat här. Så fort jag blir bra igen så blir det förhoppningsvis mer gjort i köket! Därför kommer sålänge här min favoritplåtburk!


Triettkakburken, ytterst åtråvärd och som brukar gå för flera hundra på tradera och loppisar. Som jag har suktat efter en sådan, men inte riktigt velat punga ut så mycket för en plåtburk, även om den är Plåtburken med stor P. Men käre far lyckades pruta den till 80 kronor på en veteranbilsmarknad. Tydligen är det ingen som bryr sig om plåtburkar där när det finns originalavgasrör från -55 eller en helt intakt cateyebaklykta.


När man tittar efter de här burkarna så verkar de alla ha olika lock. Mitt är platt som liksom bara trycks på dne gröna delen, medans andra har ett välvt lock med knopp och stansat "triett" på. Även ordningen på färgerna verkar att variera ibland. Alla är de lika fina ändå och en husmors hem är inte komplett utan en sådan här! 

6 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Krya på dig!!
Kramkram

Nellie - Sockertussen sa...

Hej!
Jag har en tävling i samarbete med OBH Nordica som jag tror att du skulle gilla!

Kom gärna förbi och var med och tävla =)

Kram
/Nellie

http://sockertussen.blogspot.com/2011/12/tavling-vinn-obh-nordicas-nya.html

Amanda sa...

sv: Åh tack så mycket! Jag också, de är himla trevliga! Rött låter himla fint på en rya!

Evalinn sa...

Men åh, en sådan har min farmor! Fast med välvt lock. Så fin! :-D

Vardaxlyx sa...

Hej Emma! Hoppas du mår bättre nu =)
Ville bara informera dig om att du är dagens blogg. Jag gillar din blogg och ditt sätta att skriva och nu vill jag att mina läsare oxå ska få uppleve det =)
Jag hoppas det var OK för?
Massa lördagskramar till dig!

Fru Eriksson sa...

Waoo,så vackra ♥...
Mysigt du har det här,jag ska väl berätta att jag kommer från bloggen "Vardagslyx"
Ha en gooer Dag!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...