Sidor

onsdag 21 december 2011

Kola med havssalt

Hur går det för er i julastöket? . Idag här hemma har det varit stora godismakardagen! Det har bakats vörtbröd, kokats kola, gjorts tryffel, kokats fudge och självklart också knäck. Cake pops och nougatgodis får vänta till imorgon. Det är dock lite ansträngande när jag inte har hela min bakarsenal här hemma i Blekinge då jag glömde ta med mig nästan allt jag kunde tänkas behöva. Men det går ju ändå!



Dagens julstök fick inledas med lite chokladkola. Receptet hittade jag hos Bakverk och Fikastunder och lyder såhär:


Chokladkola
1,5 dl socker
1,5 dl ljus sirap
1,5 dl grädde
3 msk smör
2 msk kakao (jag tog lite extra)
1 tsk vaniljsocker



Allt kokas samman och så stjälper man upp det på ett bakplåtspapper. Strö över lite havssalt och låt stelna. 




Slå in dem fint i smörpapper och försök att inte äta upp alla innan julafton! 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...