Sidor

måndag 12 december 2011

Fint te

Fortfarande några julklappar kvar att skaffa? Här kommer ett bra tips, gör din egen teblandning. När jag gjorde Chai-te för ett tag sedan så gjorde jag även en färdig blandning i en burk. Svart te med alla de kryddor man vill ha. Självklart kan man göra det väldigt enkelt för sig, köpa vilket te som helst och bara paketera om. :)




Häll upp i cellofanpåsar eller vik en egen påse i något fint papper. Etiketterna har jag gjort genom att limma fina papper på varandra och häfta fast i påsen. Rota igenom pyssellådan, ett klistemärke här och ett fint band där och kvickt så har du en utmärkt julklapp!



Snart blir här ännu mer te på bloggen, då jag har fått hem smakprov av enkoppte.nu. Det ska bli så spännande! 

5 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Tack Emma för all tetips. Jag ÄLSKAR te och det är den ända varma dryck jag dricker!
Massa kramar till dig!

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Så fint:)

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Gott var det också, helt klart! Ska bli spännande att få reda på vad du tycker om smakproven :D

Veropenn sa...

Fina teförpackningar du gjort.
Tack för titten hos mig. Tycker absolut du ska testa Strykande åtgång.
//V

Amy's piece of cake sa...

Älskar denna gå-bort-gåva! :)

Just nu har jag en tävling i samarbete med Sockerflinga där man kan vinna ett presentkort. Var gärna med du också!

http://amyspieceofcake.blogspot.com/2011/12/tavling-i-samarbete-med-sockerflinga.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...