Men vi börjar med vad jag tror var tisdagens lunch. Vi åt i skolans matsal som serverar riktigt god mat och det finns alltid flera alternativ.
Fransmännen vill ju då helst ha minst fyra rätter till lunch och middag.
Först l'entrée! Denna dagen valde jag en sallad med lite korv och lök och tomater i, helt okej. Till huvudrätt någon skinka som gömmer sig under cidersåsen med ratatouille och pommes. I skolmatsalarna i Frankrike serverar de alldeles för ofta pommes... Inte tar lunchen slut där inte!
Då hugger vi in på osten, för dagen en vitlöksfärskost. Kommer blogginlägg om alla goda ostar, vänta bara!
Dagens efterrätt blev inlagda päron med choklad och mandel.
Priset? Endast 3,50 euro!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar