Den senaste veckorna har jag flera gånger gjort omelett till lunch och middag. Hur enkelt som helst och snabbt går det. Helst med så mycket grejer som möjligt i förstås. Man kan ju dessutom ha lite vad man vill i, eller vad kylskåpet har att erbjuda.
Här är min favorit för tillfället: tomater, bladspenat, hamburgerkött, rödlök och ost. Själva omelettsmeten gör jag på två ägg, en skvätt mjölk och lite kryddor. Voilà!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar