Sidor

onsdag 23 mars 2011

Regnbågsmuffins


Vad jag tycker det är tråkigt ibland med alla som bara ska ha vitt i hela huset, helsvarta kläder eller mesiga pasteller. Ibland behövs färg! Det saknas absolut inte färg i dessa muffins.


Först gör man en helt vanlig muffinssmet. Jag gjorde samma recept som till blåbärscupcakesen, den blir rätt tjock men det funkar säkert bra med en rinnigare smet också.



De amerikanska färgerna jag har är säkert fullproppade med adhdframkallande och cancerfyllda azofärger men det låtsas vi inte om! Se så grannt det blir!


Lite vitchoklad-philadelphia-lime-frosting och lite cirkusströssel på det så är de redo att huggas in på! Möms! (som min kära syster inte skulle ha sagt eftersom hon inte gillar frosting...)

6 kommentarer:

ida sa...

Jag röstar för fika någon dag innan du åker!

Evelin sa...

Va, åker du redan på söndag?! Vad tråkigt, då hinner jag inte träffa dig innan du åker, för jag är hemma hela helgen. :( Men ha så kul i Frankrike, hördu!

Anonym sa...

haha hur kan man inte gilla frosting liksom? helt galet! Du är iaf dunderduktig omg!

Linnéa

Josephine sa...

Blir lite rädd när dom är så färgglada.. Föredrar nog naturligt färgade ;) Men de var superfina!!

Ester bakar sa...

Jättefina! Sådana har jag också tänkt prova göra någon gång. De känns väldigt våriga/somriga och härliga! :)

Emma Prené sa...

Linnéa, ja jag vet, frostingen är ju liksom det godaste!
Josephine, haha, lite läskigt det kan jag hålla med om, men de är fina :)
Ester bakar, tycker verkligen du ska prova, man blir så glad av dem! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...