Sidor

torsdag 10 mars 2011

Praliner



Ett sådan fint ord, pralin. Försökte mig på att göra just praliner för att använda upp resterna av macaronfyllningen. Det var väldigt pilligt och lite jobbigt, ändå ska man ju egentligen temperera chokladen och massa sådant när man gör praliner. I alla fall, jag hade några små silikonformar som jag har köpt i Frankrike. De fyllde jag med smält choklad och satte in dem i frysen. När chokladen nästan hade stelnat så petade jag till den så det blev plats för lite fyllning. När detta stelnat så hällde jag över lite till choklad och lät stelna.


Trots pillejobbet (eller tack vare kanske) så blev de himlans goda! Jag ska nog prova igen någon gång, men då ska jag googla lite tips i förväg. Perfekt att ge bort som present om man slår in dem lite fint eller gör en liten söt ask.

1 kommentar:

ida sa...

Gud vad du är duktig!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...