Sidor

torsdag 3 mars 2011

OST!

Tittade precis på den här filmen och blev så sugen på ost! De i filmen (en reklamfilm från -55 om ost) tycker det är väldigt fiffigt med ost i soppan och i salladen, vilket kan tyckas rätt självklart. Men männen var väl lite vilsna i köket på den tiden ;)
Jag åt i och för sig ostomelett till lunch, men gud så sugen jag blev på ost! Som au-pair i Frankrike var min familjs mål att lära mig alla ostar. Jag kan peka ut en hel del ostar, och jag lärde mig framförallt att älska ost! Så himla synd bara att de flesta inte går att få tag på här, iallafall inte i vanliga affären och opastöriserade. Men om några veckor bär det av till Frankrike, då blir det minsann till att frossa i Camembert, Livarot och Morbier igen :D

2 kommentarer:

daedal sa...

jag är inget proffs på ost men jag skulle inte ha något emot att lära mig lite mer =D Bara den inte luktar tåfis, då är den bannlyst från min kyl...

Emma Prené sa...

Jag lär dig i sommar i Frankrike, men ost måste lukta lite underligt för att smaka riktigt bra :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...