Sidor

måndag 31 oktober 2011

Födelsedagstårta

Det har varit lite dåligt med bakningen den senaste tiden. Lite dåligt med inspiration och en del annat och göra. Ge mig lite inspiration!

Den här helgen var dock inte baklös, jag hade i uppdrag att baka tårtorna till mina kusiners födelsedagskalas. 16 och 17 år skulle firas så två stora tårtor fick det bli. Jag hade glömt kameran i Växjö så det fick bli mobilbilder, tur att jag har en Iphone nu iallafall...



Jag är väl ingen mästerbakare på tårtor, som en del andra bakbloggare, men jag blev ändå mäktigt nöjd med resultatet (dvs. jag blev inte arg en enda gång)! I den vita är det hallon, vaniljkräm, dumlefluff och vit chokladganache uppepå. Stjärnorna är av guldströssel och blev kanske lite sneda. Den makalöst goda chokladtårtan innehöll nougat, dumlefluff, chokladbottnar och så chokladfluff spritsat i rosor. Sedan lite vimplar som dekoration!




Självklart fick man smaka båad!Tänk vilken tid man ägnar åt att baka tårtorna och dekorera dem, sedan är de uppätna på mindre än en halvtimme, men det är ju det som är meningen också!

2 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Jag ÄLSKAR DEM! Speciellt dem med spritsade rosor på - så snyggt! Jag är verkligen inte en tårtmästare, så jag förstår att du blev nöjd, det är lite klurigt att få dem att se bra ut! Jag vet ju också att du är väldigt bra på tårtor - jag som fått provsmaka en och annan ;)

Ann-Sofi sa...

Åh vilka jättefina! Den i choklad skulle jag sluka med hull och hår. otroligt proffsigt med rosor spritsat! Hur gör man?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...