Sidor

tisdag 18 oktober 2011

Varm choklad på pinne

Hur fint är det inte att få något hemmagjort i present? I en del presentbutiker så har jag sett den här fina grejen, en klump choklad på en pinne att göra varm choklad på. Det fixar man själv lätt som en plätt! Smält lite god choklad, rör ner lite smak om man så vill och häll upp i isformar eller bakformar. När det blir dags för varm choklad så sätter man ner pinnen i den varma mjölken och rör runt tills det har smält.


Den ena fick lite polkagrissmulor i och en annan med kardemumma och kanel. Slå in dem lite fint eller knyt ett snöre runt och de är redo för kalas. 

6 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Ja en sådan skulle man inte tacka nej till:)

Nena sa...

Ser riktigt gott ut och perfekt som 'ge bort' present:))
Ska fortsatta titta runt lite har hos dig, ser mysigt ut;)
Nena

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Den med kardemumma och kanel hade jag inte tackat nej till ;)

Och ja, du, varför fikar vi inte för? det var ju många dagar sedan sist ju! Jag kommer åka till O-hamn på torsdag för att ta itu med hemtenta så jag kommer inte finnas här på ett tag, tror du Evelin har lust med lite Glee imorgon? Ja, om du har det, såklart ;)

Anna sa...

Trevlig idé! Den ska jag sno tror jag! Tack för tipset!

Emma Prené sa...

Ann-Sofi, man får göra presenter till sig själv ibland ;)

Nena och Anna, kom ihåg att det är perfekta julklappen!

Alex, är det inte lite sorgligt att vi kommunicerar genom bloggarna? XD

Anonym sa...

Vilken kul idé!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...