Sidor

torsdag 24 november 2011

Carambarcookies

Äntligen blev jag klar med storstädningen! Alltid dammat och till och med lite rensat i vissa lådor. Visst är det skönt att allt är städat och rent men det betyder också att jag nu måste läsa lite grammatik till tentan på lördag...
Några kakor blev det iallafall att mumsa på under tiden!


Samma recept som sist jag bakade cookies, men den här gången med carambar i. Carambar är en kola som alla franska barn får på barnkalas. Jag fick en påse carambar och en receptbok med just carambar av min före detta värdfamilj när jag träffade dem i somras på Disneyland. (Merci les Lelandais! :)) Kolorna är supergoda som de är, så de flesta slank ner direkt. Men de sista hittade jag i skafferiet och de skulle ju passa utmärkt till cookies. Det är bara att byta ut lite av chokladen och klippa i lite carambar istället. Om man nu inte känner för en tripp till Frankrike för att köpa dess kolor så funkar det utmärkt med vilka andra kolor som helst.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Skit i att bli lärare! Bli egen företagare, starta ett cafe. Duka fint, baka och mysa hela dagarna!

/ Linnéa

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Linnéa har en poäng ;)

Emma - Husmor Emma sa...

Du vet inte hur lockande det är Linnéa :) Café Prené!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...