Sidor

lördag 5 november 2011

Chokladpudding

En sådan klassisk efterrätt som går utmärkt lätt att göra själv. Receptet är tydligen Per Morbergs. Så som jag ogillar hans Vad blir det för mat? lika mycket älskar jag Den stora Matresan. Sjukt bra och intressant program, och Per Morberg är riktigt gullig och kramgo! Lite sur att jag har missat nästan alla program och man bara kan kolla på det senaste på tv4play....


Chokladpudding
8 dl mjölk1 dl maizena1 dl råsocker2 st äggulor0.5 dl kakao1 msk vaniljsocker

Chokladpuddingen ska sjudas, absolut inte kokas. Se till att röra hela tiden, så det inte bränner fast eller blir klumpar. Jag kryddade min med lite pepparkakskrydda med, bara pyttelite annars tar det över all smak (vilket inte är fel heller egentligen). När den tjocknat tillräckligt så häll upp i söta koppar och låt de stå i kylen några timmar. Jag gjorde halva receptet och det blev ungefär 4 kaffekoppar. Servera med vispad grädde och njut!



4 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

=) Vilken kanon fin blogg du har! Ser smarrigt ut =)
Önska dig en kanon bra lördag!!

Wesslantjej sa...

Jo, Per har skärpt till sig lite i Den stora matresan..

Jag har inte riktigt funnit min plats i chokladpuddingens värld, fast den där ser grymt god ut!

Ann-Sofi sa...

Gud vilket lyx med hemmagjord chokladpudding!

Kajsa sa...

Så fint att göra det i en kopp.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...