Sidor

fredag 25 november 2011

Emmas plåtburkar - nummer ett

Jag tänkte att jag skulle starta en liten följetong här på bloggen, Emmas burkar. Man kan väl inte påstå att jag samlar på plåtburkar, men jag har väl snart närmre femtio burkar i olika färger och former. De flesta är gamla som jag har fått eller hittat på loppis men några nya finns också.


Den första burken att inleda den här följetongen är en av mina första burkar faktiskt, och en av de finaste. Den är blå med tre prinsessor på locket och jag köpte den på 34:ans fynd i Karlshamn när jag fortfarande bodde hemma. 50 kronor minns jag att den kostade, nästan dyrt tyckte jag men den var ju så fin. Jag har faktiskt aldrig sett en likadan burk men eftersom prinsessorna dricker kaffe så antar jag att det är en gammal kaffeburk. Tänk vad smart att bara ta med sig en burk till affären och få den påfylld med det man behöver!



Den står på mitt sängbord och i den förvaras doftljus. Absolut en av mina favoritburkar!


3 kommentarer:

Kim sa...

Förstår att det är en av favoriterna- den är ju görfin!

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

åh, så tjusig, den har jag nog inte lagt märke till hemma hos dig, men jag gillar den verkligen <3

Allt det gamla goda sa...

tack för den fina kommentaren! väldigt fina och stämningsfulla bilder du tar. jag kommer att kika in igen. :) fin kakburk!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...