Sidor

lördag 26 november 2011

Tortilla

Hur många av er åt taco igår, räck upp en hand? Tacos är ju nästan som husmanskost nuförtiden, och jag gillar verkligen när man kan sitta och plocka lite som man vill och äta länge (det vill säga göra många minitacos). Något som är lite roligt är ju förstås att göra sina tortillas själv. Inte så krångligt som man kan tro, och så himla gott blir det!



Smula ihop 50 gram smör med 1 dl majsmjöl, 2 dl vetemjöl och 1 tsk salt. Sedan i med 1 dl vatten och rör ihop till en deg. Dela upp i sex klumpar och kavla dem så runt det går och stek sedan till de ser fina ut.


Mina tortillas blev lite hårda, men de var ändå supergoda. Om det blir några över så kan nog göra nachos av dem, det kommer en annan gång :)

2 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Ser mumma ut! Önskar dig en trevlig advent!
Kram

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Jag är ingen tacosälskare, jag äter det ALDRIG själv, utan bara med typ.. er ;) Dock skulle jag nog tycka det var mycket godare om de åts med hemmagjorda tortillas! Och så fick du ju användning för majsmjölet också :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...