Sidor

tisdag 29 november 2011

Pluggmatsäck

Livet som hårt pluggande student (dit kan man nog inte säga att jag tillhör...) innefattar långa dagar i biblioteket, hängande över böckerna och knapprande på datorn. Självklart behöver man då något att hålla blodsockret upp med och smaska på. Först så brukar jag ha med mig min termosmugg med något gott te. Har funderat på att till och med släpa med mig vattenkokaren och några tepåsar, om man ska sitta på bibblan hela dagen... En flaska vatten måste man ju förstås ha, gärna med en citronskiva i.



Sedan behöver man ju förstås lite socker, först de nyttiga alternativen. Frukt skuren i bitar i en burk är perfekt att plocka med. Morotsstavar och clementiner funkar också utmärkt. Mitt senaste måste i bibblan är russin och mandel. Man vet att man är tant när ens favoritchoklad är frukt och mandel... Blanda ihop lite russin, de nötter man behagar, solrosfrön, torkade aprikoser och några chokladbitar. En burk kakor att muta studiekamraterna med uppskattas alltid! Nu gäller det bara att hitta motivationen att ta sig till bibblan med...

2 kommentarer:

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Haha " man vet att man är tant när favoritgodiset är frukt och mandel" haha så söt du är:)

Emma Prené sa...

Men visst är det tantchokladen? ;) Tillsammans med mariannekarameller och bridgemix...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...