Sidor

söndag 6 november 2011

Cookies

Cookelicookies, en av mina bästa kakor. Den här gånger gjorde jag efter ett recept som har blivit utsedd till det bästa av Martha Stewart some jag hittade på Heavenly Cupcakes blogg (som alltid bakar kakor som ser supergoda ut).


Massor av choklad i och de blir sådär lagom sega, så grädda dem absolut inte för länge! Nu hade jag bara behövt en sån där glasskopa att klicka ut kakorna med (snart fyller jag år, finns för 49 kronor på Clas Ohlson ;)) . Glöm för guds skull inte att smaka på smeten, den är nästan godare än kakorna. Ska vi se hur länge man kan hålla händerna borta från kakburken...


5 kommentarer:

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Oh, jag älskar heavenly cupcakes sida, gud vad mycket smarrigt hon bakar <3 Kan tänka mig att de här är riktigt goda - sega, stora cookies är de bästa! YUM!

carolina - med Lo:s syskon i magen sa...

Åh, jag har ett sådantdär favvo-recept på cookies jag med, älska!

Emelie sa...

Men dra mig baklänges - de där ser ju syndigt goda ut. Jag själv bara älskar när kakorna är sådär underbart sega inuti, och inte alltför frasiga och smuliga. Plus att man får mer in i munnen då också ;)

Har själv ett kakrecept som går i Simons (min pojkväns) släkt, som också blir sådär underbart sega. Kanske ska ta och testa dessa nästa gång?

Och ja, visst var Ben & Jerry's-locken ett fint inslag på kylskåpsdörren? Jag kom på idén när vi flyttade in att göra kylskåpsmagneter av mina uppätna lock, och nu har jag bannemig fått ihop alla olika smakerna! Och fint är det :)

Helena Ljunggren sa...

Åhguu så gott! Sega ska dom vara!! :)

Smulansbakblogg sa...

jag har också favo recept på cookies,de hittar du hos mig,och annat gott,och förhoppninsvis hittar du inspiration,och har ju även en tävling som pågår nu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...