Sidor

fredag 18 november 2011

Kärleksmums

Man måste ju verkligen kalla kärleksmums en riktig klassiker! Det är sjukt längesen jag bakade kärleksmums, snoddas, mockarutor eller vad man nu vill kalla dem. Jag har nämligen inte bloggat om dem, därför kan jag inte ha bakat dem sen februari när jag startade bloggen! Så nu var det minsann dags!


Kärleksmums
150 gram smör
smältes och röres ihop med
1,5 dl mjölk

2 ägg
3 dl socker
vispas fluffigt

4,5 dl mjöl
2 msk kakao
2 tsk bakpulver
2 tsk vanilj
Siktas i äggen och sockret med smör-mjölkblandningen.
Upp i en form och sjuss in i ugnen i en kvart på 175 grader.

Glasyr
75 gram smör
1 msk kaffe
2 msk kakao
1 tsk vanilj
3,5 dl florsocker
Smält smöret och sikta i de andra ingredienserna (förutom kaffet då) och vispa ihop. Häll över kakan och strössla kokos över.



Jag tycker kärleksmumsen är godast när de är sådär lite halvfrusna. Perfekt till eftermiddagsfikan!

3 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

kärleksmums är grejer det =)

Ann-sofi sa...

Det måste ju vara topp 10 bästa kakan! dels för att den går att smygäta direkt ur frysen och sen för att det går hem hos alla!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...